Chanel: «Μια γυναίκα που δεν φορά Άρωμα δεν έχει μέλλον.»

Chanel: «Μια γυναίκα που δεν φορά Άρωμα δεν έχει μέλλον.»>

Μακρά ιστορία, ευρύ χαρτοφυλάκιο και ποιοτικά προϊόντα – έτσι θα μπορούσαμε να περιγράψουμε τη μάρκα Chanel, την οποία αγαπούν άνθρωποι σε όλο τον κόσμο. Ο βασικός της τομέας είναι η μόδα, αλλά εκτός από ρούχα προσφέρει και μοναδικά Αρώματα, κατάλληλα για χρήση όλο τον χρόνο. Σας ενδιαφέρει η ιστορία της Chanel; Συνεχίστε την ανάγνωση.

Περισσότερο από έναν αιώνα ιστορίας

Η μάρκα Chanel ιδρύθηκε από την Γκαμπριέλ «Coco» Chanel, όταν το 1909 άνοιξε ένα μικρό κατάστημα με καπέλα στο Παρίσι. Πάνω από αυτό το κατάστημα βρισκόταν το διαμέρισμα του εραστή της, Étienne Balsan, το οποίο λειτουργούσε και ως σαλόνι για τη γαλλική ελίτ. Χάρη σε αυτό, η Gabrielle γνώρισε πολλούς επιδραστικούς άντρες και τις συζύγους τους, οι οποίες άρχισαν να ψωνίζουν από εκείνη.

Η δημοτικότητα των καπέλων Chanel αυξανόταν σταδιακά, και έτσι η Gabrielle άνοιξε το 1910 ένα ακόμη κατάστημα σε νέα διεύθυνση. Παρόλο που ήθελε να επεκτείνει την προσφορά της και σε ρούχα, δεν μπορούσε – το απαγόρευε το μισθωτήριο συμβόλαιο που είχε υπογράψει. Γι’ αυτό τα επόμενα χρόνια άνοιξε καταστήματα υψηλής ραπτικής σε Ντοβίλ και Μπιαρίτζ, όπου πουλούσε αθλητικά ρούχα. Αυτά είχαν ειδικό σχεδιασμό, που επέτρεπε στις γυναίκες όχι μόνο να κυκλοφορούν στην πόλη με στυλ, αλλά και να ασκούνται σε διάφορα σπορ.

Μεγάλη καμπή στην καριέρα της Coco Chanel σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Εκείνη την περίοδο άνοιξε ένα μεγάλο κατάστημα κοντά στο διάσημο ξενοδοχείο Ritz και πουλούσε κυρίως φανελένια σακάκια, λινές φούστες, ναυτικές μπλούζες, σακάκια και μακριά πουλόβερ.

chanel-no-19

Zdroj: Koku.sk

Από απλές έως εκλεπτυσμένες δημιουργίες

Τα πρώτα χρόνια από την ίδρυση της μάρκας, η Coco επικεντρώθηκε κυρίως στο στυλ «gamine». Αυτό το στυλ ήταν γνωστό για την νεανική, παιχνιδιάρικη και ελαφρώς αγορίστικη εμφάνιση του. Τα ρούχα της Chanel ήταν επομένως απλά, με καθαρές γραμμές και παιχνιδιάρικες λεπτομέρειες, όπως πουά ή ρίγες.

Τα πάντα άλλαξαν τη δεκαετία του ’30, όταν η σχεδιάστρια άρχισε να στραφεί περισσότερο σε γυναικείες και εκλεπτυσμένες δημιουργίες. Η προσφορά της μάρκας επεκτάθηκε με καλοκαιρινά και βραδινά φορέματα, ακόμα και με κοσμήματα.

Ξέρατε ότι…

… ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της μάρκας Chanel ήταν και το 1926; Εκείνη την περίοδο, η Coco σχεδίασε το λεγόμενο «little black dress», δηλαδή το μικρό μαύρο φόρεμα, το οποίο έγινε συνώνυμο της κομψότητας και της ευχρηστίας. Αργότερα, η ίδια είπε ότι κάθε γυναίκα θα πρέπει να έχει τουλάχιστον ένα μικρό μαύρο φόρεμα, κατάλληλο για κάθε περίσταση.

Οκταετής παύση

Στο τέλος του πολέμου, η Coco Chanel συνελήφθη για συνεργασία με τους Ναζί. Παρόλο που το δικαστήριο δεν είχε αρκετά αποδεικτικά στοιχεία για να τη στείλει στη φυλακή, η κοινή γνώμη ήταν αναστατωμένη. Η σχεδιάστρια, λοιπόν, μαζί με τον σύντροφό της Hans Günther von Dincklage, έφυγαν για οκτώ χρόνια στην Ελβετία.

Με την επιστροφή της στη Γαλλία, η Coco αμέσως ξεκίνησε να δουλεύει. Ωστόσο, εκείνη την περίοδο εμφανίστηκαν νέες ενδιαφέρουσες μάρκες και οίκοι μόδας, όπως ο Dior. Αυτό σήμαινε το εξής: το να κατακτήσει την πρωτοκαθεδρία για τη μάρκα Chanel ήταν πολύ πιο δύσκολο από ό,τι είχε αρχικά φανταστεί η σχεδιάστρια. Τελικά, όμως, το κατάφερε, και αυτό όχι μόνο χάρη στη μόδα και τα κοσμήματα, αλλά και χάρη στα Αρώματα για γυναίκες και αργότερα και για άνδρες.

Το εμβληματικό Άρωμα Chanel No. 5

Η Coco Chanel είπε κάποτε: «Η γυναίκα που δεν φορά Άρωμα δεν έχει μέλλον.» Με αυτή τη δήλωση, επιβεβαίωσε την αγάπη της για τα αρώματα, την οποία μετατράπηκε στην παραγωγή του εμβληματικού Αρώματος Chanel No. 5.

Το Chanel No. 5 είναι το πιο δημοφιλές Άρωμα στον κόσμο. Δημιουργήθηκε το 1921, όταν η Coco αποφάσισε να προσθέσει στη σειρά ρούχων της ένα ποιοτικό Άρωμα, το οποίο θα μπορούσε να προσφέρει στους πελάτες της. Την παραγωγή του Αρώματος ανέλαβε ο Έρνεστ Μπο, ο οποίος το ονόμασε σύμφωνα με τον αριθμό του δείγματος που η Coco προτιμούσε περισσότερο.

chanel-no-5

Zdroj: Koku.sk

Το Άρωμα στην αρχή δινόταν μόνο στους πελάτες της μάρκας ως δώρο. Ωστόσο, πολλοί το εξυμνούσαν τόσο πολύ που το 1922 κυκλοφόρησε στην αγορά και εκτός από τη Γαλλία, πωλήθηκε και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Ενδιαφέρον γεγονός

Το Άρωμα Chanel No. 5 είχε επιτυχία στην Ευρώπη, αλλά στην αμερικανική αγορά το ενδιαφέρον ήταν περιορισμένο. Στη δεκαετία του ’70, λίγο μετά τον θάνατο της Coco, η μάρκα μείωσε τον αριθμό των καταστημάτων στα οποία πωλούταν το Άρωμα, από 18.000 σε 12.000. Παράλληλα, το προϊόν αποσύρθηκε από τα ράφια των φαρμακείων και η εταιρεία επένδυσε εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις. Με αυτόν τον τρόπο δημιούργησε την αίσθηση της σπανιότητας και της αποκλειστικότητας του προϊόντος, κάτι που οδήγησε σε εκρηκτικές πωλήσεις και στην αγορά των ΗΠΑ.

Το πρώτο ανδρικό Άρωμα και άλλες αρώματα

Η μάρκα Chanel παρουσίασε το πρώτο της ανδρικό Άρωμα το 1955. Ονομάστηκε Pour Monsieur και, όπως το No. 5, είναι διαθέσιμο στην αγορά και σήμερα. Το Άρωμα διαθέτει εσπεριδοειδή νότες, που συνδυάζονται με ζεστά και ξυλώδη στοιχεία. Στη σύνθεσή του περιλαμβάνονται, για παράδειγμα, λεμόνι Σικελίας, νερόλι Τυνησίας, λευκό πιπέρι και κάρδαμο.

Καθ' όλη τη διάρκεια των ετών, στην προσφορά της μάρκας Chanel προστέθηκαν αρκετά ακόμη Αρώματα. Μεταξύ των πιο γνωστών είναι:

  • Chanel Chance – ένα απαλό γυναικείο Άρωμα, στο οποίο κυριαρχούν κυρίως λουλουδένιες νότες όπως ζουμπούλι, γιασεμί και ίριδα. Αυτές οι νότες συνδυάζονται με πιο βαριά λευκή μουσκοφόρο, λευκό πιπέρι, βετιβέρ, πατσούλι και αμβρά.
  • Chanel Gabrielle – Άρωμα που φέρει το όνομα της ιδρύτριας της μάρκας, είναι πικάντικο-φρουτώδες. Στη σύνθεσή του περιλαμβάνονται μανταρίνια, φραγκοστάφυλα και γκρέιπφρουτ, τα οποία συμπληρώνονται με σανδαλόξυλο και μουσκοφόρο.
  • Chanel Noir – εξαιρετική επιλογή αν ψάχνετε για ένα βαρύτερο Άρωμα για βραδινή χρήση. Μαζί με τις λουλουδένιες και φρουτώδεις νότες, το Άρωμα συνδυάζει και τη γλυκιά βανίλια. Αυτή προσφέρει στον συνολικό στυλ πολυτέλεια, γοητεία και διαχρονικότητα.

chanel-noir

Zdroj: Koku.sk

Chanel – σύμβολο πολυτέλειας και ποιότητας

Η Coco Chanel δημιούργησε μια μάρκα που καταγράφηκε στην ιστορία ως σύμβολο πολυτέλειας και ποιότητας. Πολλοί τη συνδέουν με τα ρούχα και τα αξεσουάρ, αλλά μέσω των αρωμάτων της επηρέασε σημαντικά και τον κόσμο των Αρωμάτων. Δοκιμάστε και εσείς ένα από αυτά. Εξαρτάται από εσάς αν θα προτιμήσετε την κλασική επιλογή με το Chanel No. 5 ή θα επιλέξετε ένα από τα πιο πρόσφατα αρώματά της.